22 d'agost de 2025
L'Ajuntament va reclamar a l'empresa responsable que registrés els canvis de l'antena de telecomunicacions i Llega700 ha confirmat que la ciutadania ja pot gestionar les incidències sense cap cost
Des de principis d'agost, alguns veïns i veïnes del barri de Sant Lluís han patit interferències i problemes amb el senyal de televisió. Els canals més afectats han estat els principals, com ara TV3, La 1 i La 2, i les incidències s'han registrat, principalment, a l'avinguda del Mar i el carrer de Doctor Fleming. El motiu és l'ampliació de l'antena de telecomunicacions del barri. L'empresa responsable va desplaçar-s'hi per comprovar l'origen de la incidència i va confirmar que l'antena era la causant de les interferències. Tot i això, el senyal continua afectat fins que s'apliquin les mesures correctores necessàries. Fins ara, les persones afectades només podien resoldre la incidència contractant un tècnic privat, ja que era necessari que l'empresa propietària de l'antena registrés oficialment els canvis efectuats a finals de juliol. Sense aquest tràmit, no es podia activar la intervenció gratuïta de l'empresa encarregada. L'Ajuntament de Palafolls va requerir a l'empresa que formalitzés aquest registre per tal de permetre la reparació sense cost per als veïns i les veïnes. Tot i que no hi ha constància que aquest pas s'hagi completat, Llega700 (l'entitat formada per les operadores Telefónica, Vodafone i Orange i encarregada d'oferir aquest servei) ha confirmat al consistori que la població ja pot demanar la resolució de les interferències de manera gratuïta. Les persones afectades poden posar-se en contacte amb el servei gratuït d'atenció de Llega700 trucant al telèfon 900 833 999, disponible de dilluns a dissabte de 9.00 a 22.00 hores.