7 d'agost de 2019
Es milloraran freqüències, s'augmentaran els repassos i es mirarà de tenir detectats els punts negres de sobreeiximents
Des de l’Àrea de Serveis de l’Ajuntament de Palafolls, i de manera transversal amb alcaldia i d’altres àrees implicades del Govern i la Policia Local, s’han introduït una sèrie de canvis en el sistema de recollida de brossa, després de les cinc reunions que s’han mantingut amb l’empresa adjudicatària del servei, RESMAR. L'equip de govern creu fermament en la feina que s'ha començat a fer durant aquest darrer mes i mig, i treballa amb l'objectiu molt clar d'aconseguir solucionar aquest tema. D’entre aquestes mesures, i mentre es treballa per desenvolupar una alternativa més eficient que permeti al municipi començar a apropar-se als objectius que marca Europa del 60%, es treballa conjuntament amb RESMAR per: -Augmentar la freqüència de recollida de rebuig a 7 dies a la setmana. -Detectar els punts de sobreeiximent habitual, per incrementar i fer una segona passada de repàs. -Augmentar les freqüències de recollida d'altres fraccions (envàs i paper) incorporant un dia més i un altre de repàs. -Fer un especial incís en el repàs dels voltants de les illes, i que sigui una única empresa, en aquest cas, RESMAR, per tal d'evitar interferències o manques de coordinació. -Augmentar de la gestió de recollida de voluminosos abandonats. -Garantir la neteja dels contenidors amb freqüència quinzenal en període de majors temperatures de la fracció FORM (orgànica). -Estudi de les ubicacions de les illes i replanteig d'augment d'unitats, en punts detectats de major sol·licitud.