Palafolls

13/05/2024 | 14:55 h
previsio

13/05/2024 | 14:55 h

Salut emet un comunicat per esvair els dubtes relacionats amb els animals domèstics i la COVID-19

25 de maig de 2020

Tot i haver-se registrat tres casos de COVID-19 en animals de companyia aquests són extremadament rars. Tanmateix, les autoritats sanitàries consideren que les mascotes no poden ser vectors de contagi pels humans.

La por irracional i desmesurada al contagi de COVID-19 ha comportat un augment dramàtic en l'índex d'abandonament mundial d'animals de companyia. Per a combatre-ho, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha publicat un comunicat on esclareix els dubtes relacionats amb el virus SARS-CoV-2 i els animals de companyia.

El document destaca que en aquests moments no hi ha encara cap evidència científica de què hi hagi transmissió de la malaltia dels gossos o gats a les persones, ni altres animals de companyia. Al contrari, Els casos que afecten els humans es deuen a un contacte de persona a persona o amb elements de l'entorn contaminants prèviament. Tot i això, recomana seguir aplicant protocols generals d'higiene i distanciament relacionats amb la cura d'animals.

Tanmateix, el departament de salut transmet les conclusions obtingudes en diversos estudis científics que corroboren que alguns animals com els gats o les fures podrien ser susceptibles a la infecció però no tenen capacitat de transmetre el virus a humans. Pel que fa als gossos semblen presentar un índex de susceptibilitat al virus encara més baix.

Per accedir al comunicat complet i informació ampliada cal visitar: https://bit.ly/3d2K7D9

Número de visites
Ajuntament de Palafolls