Els alumnes de segon de batxillerat reben els Premis de Treball de Recerca 2026

Divendres passat es va celebrar la festa de graduació dels alumnes de segon de batxillerat de l’Institut Font del Ferro de Palafolls. L’acte va incloure també el lliurament dels guardons de la 19a edició dels Premis Treball de Recerca, 9è Memorial Daniel López.

En aquesta nova convocatòria s’han presentat 23 projectes, una xifra que suposa un increment respecte a edicions anteriors. Com a novetat destacada, s’hi ha incorporat la categoria patrimonial, un guardó destinat a reconèixer aquells treballs que posen en valor el patrimoni cultural, històric o natural del municipi.

Pel que fa a les categories social i científica, s’han atorgat tres premis per a cadascuna, amb un primer premi dotat amb 500 euros, un segon amb 300 i un tercer amb 200.

En l’àmbit social, el primer premi ha estat per a Biel Nadoll amb el treball “La crisi de l’habitatge a Palafolls, un repte per al jovent”. El segon guardó ha estat per a Pere Alós amb la recerca “La crisi de l’habitatge a l’Alt Maresme: anàlisi del fenomen d’ocupació i el dret a l’habitatge”. La tercera posició ha estat per a Arnau Latorre amb el projecte “Estelarcat Fest. Organització d’un festival des de 0”.

En la categoria científica, el primer premi ha estat per a Júlia Escudero amb el treball “La dieta sense gluten, el tractament de la celiaquia o una moda?”. La segona posició ha estat per a Jan Jorba, pel projecte “Implementació de sensors remots amb IoT en una explotació de vinyes”. El tercer premi ha recaigut en Pau Membrives amb “Arquitectura conscient. Creació d’un espai d’estudi”.

La nova categoria patrimonial, dotada amb 300 euros, ha estat estrenada per Biel Pijoan amb el treball “Processos de cohesió del barri Santa Maria amb el nucli urbà de Palafolls”.

Com en totes les edicions, els treballs es podran consultar més endavant a la biblioteca del municipi, amb l’objectiu de poder gaudir i aprendre de la recerca feta pels joves de Palafolls. Amb aquest èxit de participació i la varietat de temes tractats, molts d’ells vinculats a la proximitat, es mostra l’interès dels joves per la recerca i l’aprenentatge, així com el valor i l’estima pel patrimoni local.