S'obre el període de comunicació de cremes i activitats amb risc d’incendi forestal amb novetats en la tramitació
El període s’inicia avui, 16 d’octubre de 2026, i s’allargarà fins al 14 de març de 2027 amb la novetat d'un tràmit específic per a particulars sense activitat agrària declarada ni DUN per crema
Aquest divendres, 16 d’octubre, s’inicia el període de presentació de declaracions responsables per dur a terme activitats amb risc d’incendi forestal en terrenys forestals i en la seva àrea d’influència de 400 metres. El termini s’allargarà fins al 14 de març de 2027 i permetrà comunicar prèviament les activitats incloses en aquest règim.
Entre les principals novetats d’enguany, s’incorpora una nova opció adreçada a particulars sense activitat agrària declarada ni Declaració Única Agrària (DUN), que podran gestionar la crema de restes de poda i altres restes llenyoses mitjançant el tràmit específic de crema de restes llenyoses per prevenció d’incendis. Cal tenir en compte que aquesta activitat està subjecta al règim d’autorització durant tot l’any, de manera que caldrà obtenir l’autorització corresponent abans de dur-la a terme.
Una altra de les novetats és la possibilitat de fer les gestions a través de l’aplicació 9PERFOC, que permet tramitar les comunicacions directament en línia. Per accedir-hi, cal disposar d’un sistema d’identificació electrònica, com ara l’idCAT Mòbil o un certificat digital. L’aplicació també facilita la gestió de les cremes agrícoles per a microexplotacions i petites explotacions agràries, amb funcionalitats com la càrrega de les parcel·les de la DUN i la recuperació de sol·licituds anteriors.
Les persones interessades hauran de presentar una única comunicació per cobrir tot el període. El tràmit es podrà fer telemàticament a través de l’aplicació 9PERFOC o presencialment a l’Ajuntament de Palafolls, amb cita prèvia. Aquesta última opció no està disponible per a les persones jurídiques, que estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.
A més, al mostrador d’autotramitació municipal que es troba a l'entrada de l'Ajuntament s'oferirà assistència a les persones que disposin d’identificació electrònica i necessitin ajuda per completar la comunicació mitjançant l’aplicació 9PERFOC.
Cal recordar que les activitats relacionades amb la prevenció d’incendis forestals o motivades per raons fitosanitàries continuen subjectes al règim d’autorització durant tot l’any, i no al de declaració responsable.
